WELCOME TO SANTUBONG WORLD

WELCOME TO SANTUBONG WORLD

Monday 24 October 2011

Perlukah menangis oh air mata??

Why bila kita dilanda kesedihan kita akan mengalirkan air mata?

Because air mata shows that we really upset. 

Tapi air mata, tidak boleh kah kau berhenti mengalir buat seketika? Tidak. 
Kenapa kau harus setia mengalir..tolonglah berhenti! Mustahil.
Kenapa kenapa kenapa???!! Sebab aku teramat sedih......



That's it! Pasti you all semua juga pernah mengalirkan air mata kan? Tak kiralah air mata duka mahupun air mata terharu gembira. Yang pastinya air mata adalah sejenis air yang terhasil akibat daripada perasaan yang sedang kita alami kini. Air mata tidak mungkin menipu tuannya. Biarpun rasanya sedikit masin namun air mata ini tersangatlah bernilai. Lebih-lebih lagi air mata yang terlahir daripada mata cantik seorang gadis.. :)

Gadis bukanlah kaum gagah perkasa yang bijak menahan air matanya. Kecuali lah wanita besi yang memang kebal dari sebarang usikan perasaan kan? HUHU...

Namun begitu, kita juga perlu bijak memilih tempat untuk mengalirkan segala tears di mata ini. Takkan lah di tengah kesibukan orang ramai kita nak menangis kan? 

Owh, saya sangat rindukan taman mini di universiti tempat saya belajar ketika diploma dulu.. Tamannya kecil sahaja tapi itulah FIRST favorite port saya dari tahun pertama saya di kampus. Ketika masalah melanda, ketika perasaan saya sedang berkecamuk pasti saya akan melarikan diri ke taman itu... How I miss that taman tonight.... :'(

Ish, air mata please stop tearing... Malu je besar-besar menangis..(usaha memujuk diri sendiri).. 

Saat-saat macam ini lah terasa rindu pada semua orang yang kita sayang. Rasa nak peluk mereka erat-erat dan menangis sehingga lencun baju mereka dibuatnya. Tak kesahlah, janji kita puaskan? Hehe.

SECOND port saya bila tengah bersedih is pantai. If just I could drive a car memang dah sah-sah saya dah pecut laju meredah pekat malam ini untuk ke pantai. Mendengar hempasan ombak dengan angin sepoi-sepoi bahasa sangat mendamaikan.


Langkawi Beach

 "Mimpilah!! Bawak basikal pun tak lepas!" 

Upsssss! Huhuhu.....

Sabar sahajalah. Setiap dugaan adalah ujian. Perbanyakkan doa dan paling mujarabnya adalah menunaikan ibadah solat. Bukan menangis pada si dia yang mungkin tidak kisah akan diri anda tetapi pada-Nya yang tentunya sentiasa bersama anda walau dalam keadaan apa sekalipun. InsyaAllah.. Pergilah air mata... tinggalkan diriku agar aku tidak terus menangis dan bersedih...


No comments:

Post a Comment